ING Commercial Banking interne campagne

Success is a journey, not a destination

De vraag
Ontwikkel een concept voor het uitrollen van de nieuwe interne strategie voor ING Payment & Cash Management. Dit concept dient te worden ingezet in 19 verschillende landen en komt tot uiting in divers print materiaal en een informatieve film. Het concept wordt enkele jaren ingezet en bevat verschillende fases.

De aanpak
Een project van dergelijke omvang en duur vereist een helder en houdbaar concept welke binnen de huisstijl van ING past, maar toch opvalt en aandacht opeist. Het uitrollen van de strategie wordt gezien als een weg met verschillende activiteiten en aandachtspunten; een weg zonder einde, een reis naar de toekomst. Belangrijke pijlers zijn; menselijk, groepsgevoel, solide, gemotiveerd.

Het resultaat
Uit twee voorstellen is gekozen voor het "Route" concept. Hierbij wordt de weg letterlijk vertaald en gevisualiseerd. Er is een beeldtaal gemaakt die sterk en herkenbaar is en aansluit bij het concept; silhouetten van skylines, mensen, verkeersborden en wegen. Ingredienten die zich prima lenen voor grafische uitingen, film en internet.


Making a difference together

Stills uit de leidende animatiefilm welke gebruikt is om het concept uit te leggen aan de werknemers van ING.
De vier mindsets in de campagne zijn uitgewerkt tot verschillende scenes die onderweg plaats vinden.